Виготовлення сувенірів
Керівник: Цибуля Олена Михайлівна
Метою програми гуртка є формування компетентностей особистості у процесі технічної творчості.
Заняття в гуртку допомагає дітям розумно й цікаво проводити свій вільний час, пробуджує допитливість та любов до знань.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
- Пізнавальної: ознайомлення з основами технічної творчості, декоративно-вжиткового мистецтва, моделювання й конструювання; оволодіння поняттями, завданнями на кмітливість про матеріали й інструменти;
- Практичної: формування вмінь і навичок роботи з різними матеріалами й інструментами;
- Творчої: формування творчої особистості, її художнього смаку, пізнавального інтересу, фізичного розвитку, виховання поваги до звичаїв та традицій українського народу.
Початковий рівень: заняття проводиться два рази на тиждеь по 2 год., 144 год на рік.
Новорічна листівка
Осінні фантазії
Розробка заняття гуртка
Тема: у зимовому лісі (аплікація).
Мета: продовжувати вправляти дітей в умінні передавати красу зимової природи в аплікації. Складати композицію зимового пейзажу за текстом вірша. Навчати вирізати елементи аплікації з паперу складеного навпіл за діагоналлю. Розвивати уяву дітей, творчість, фантазію. Виховувати любов до природи, охайність в роботі, бажання творити, естетичні почуття.
Попередня робота: спостереження за зимовими явищами в природі, читання художніх творів.
Матеріал: ілюстрації зимових пейзажів, вірш, картон чорного кольору, паперові трафарети, смужки паперу білого кольору, ножиці, клей, пензлі для клею,серветки.
Хід заняття: Загадати загадку про зиму. Хто вночі у лісі, полі побілив усе довкола?
Організаційний момент
Хто смереку і ялину
Вбрав у сніжну кожушину? (Зима)
Психогімнастика «Зимові дерева»
Вчитель.
Прийшла зимонька-зима.
Одягла у теплі, сріблясті шуби дерева.
Тепло і затишно деревам під білою пухнатою ковдрою.
Приколисала їх зима. Солодко спиться їм.
Тільки вітер – пустунець інколи налетить.
Захитаються дерева і трішечки поскидають своє красиве вбрання.
Але зима хороша господиня – знову притрушує їх сріблястим сніжком.
Мріють у зимових снах про весну, літо красиві дерева.
Вчитель.
Ви любите зиму?
Яка зима?
Якого кольору?
Що приносить з собою зима?
Мотивація
Хочете завітати до зимового лісу?
Закриємо очі, зробимо крок… (виставити ілюстрації з зимовими пейзажами).
І ми вже в зимовому лісі.
Прочитати вірш В. Скоморовського “Навкруги казкові шати”. Навкруги казкові шати – Сиве плетиво гілок.
Спробуй зразу відгадати, Де тут в’яз, а де дубок.
Де калина, де шипшина, де черешенька мала?
Все зима запорошила, запушила, замела.
Сидять над озером ялинки, як сестрички в сповитку, біла віхола хустинки Їм зіткала нашвидку.
І березка – мов лілея – в платі з ніжних пелюсток.
Замість бантика у неї – з клена зірваний листок.
Вчитель.
У зими багато роботи.
А ви хочете допомогти зимі “одягнути” дерева та будинки в ошатні шати?
Ось подивіться як можна “одягнути” дерево та хатинку взимку.
Розгляд зразка
Вчитель. Який час доби зображено на аплікаціі ? (Ніч). А чим прикрашена крона дерева? ( Сніжком із вати).
Хід роботи
Вчитель. Для роботи нам потрібно підготовлені шаблони, за якими ми будемо вирізати з білого паперу елементи для створення зимової аплікації .
Беремо папір, обводимо олівцем надані трафарети, потім вирізаємо їх ножицями, відрізаємо намальовані частинки і розкладаємо нашу аплікацію на чорному картоні.
Із вирізаних смужок будемо клеїти лісову хатинку, змащуємо їх клеєм і наклеюємо.
Вирізаємо та наклаюємо дерево, а з кружечків – сніговика. Сніжинки будемо клеїти із маленьких шматочків вати, тому що вона дуже схожа на пухнастий сніг.
Закріпити з дітьми поетапність роботи.
Нагадати правила безпеки з ножицями (коли ріжуть папір, не відволікаються, дивляться на свою роботу; коли ножицями не працюють, то вони повинні бути закриті).
Пальчикова гімнастика
Білий, білий сніг ( згинання і розгинання пальців)
Заміта стежинки, ( плавне колихання долонь вліво-вправо)
Цілий день, цілий день ( розгинання по черзі пальців)
Падають сніжинки (згинання і розгинання пальців)
Самостійна робота дітей
Вчитель надає дітям індивідуальну допомогу при малюванні деталей, які будуть вирізатися та у правильності розміщення елементів аплікації на картоні.
Діти працюють під музичний супровід.
Підсумок
Запропонувати дітям викласти свої роботи в ряд.
Вихователь. Подивіться, який чудовий та чарівний ліс в ночі.
Ось ми і створили чудову аплікацію “У зимовому лісі”.
Дерево – вкрите снігом, щоб йому було тепло та не сумно чекати весни!
Лсова хатинка зачаровує своєю красою, а сніговик стоїть на сторожі. А які матеріали нам в цьому допомогли?
Так, використання вати принесла вашим роботам казковості.