Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Два заняття авторської програми “Я – особистість!”

проєк "Я - особистість" Яготинський БДЮТ

Психолог закладу Найденко Світлана Василівна систематично проводить корекційно-розвивальні заняття з вихованцями Яготинського будинку дитячої та юнацької творчості, головною метою яких є розкриття їх здібностей, навчання партнерського спілкування, сприяння об’єднанню дитячого колективу та підвищення рівня самооцінки.

Перші два заняття авторської програми “Я – особистість!”

Заняття 1

Мета: формування вміння працювати в групі і усвідомлювати свою належність до колективу; розвивати сенсомоторну координацію; сприяти розвитку творчих здібностей.

Вправа “Заява”

Мета: згуртування колективу, самовираження особистості.

Вихованцю необхідно заявити про себе. Це може бути оголошення в газеті чи усна реклама. Цікаво з’ясувати, що є основним: бажання допомогти комусь, отримати щось чи відчуття теперішнього.

Рефлексія: аналіз роботи, відзначення найкращих, зацікавлення тим, які труднощі довелося подолати учасникам у процесі виконання завдання.

Вправа “Чотири стихії”

Мета: розвивати уважність, пов’язану з координацією слухового апарату й рухового аналізатора

Учасники сідають колом. Психолог домовляється з ними про те, що коли він каже слово “земля”, то всі повинні опустити руки вниз, якщо “вода” – витягнути руки уперед, “повітря” – підняти руки вгору, “вогонь” – здійснити обертання у ліктьових суглобах. Той, хто помилився, – програв.

Вправа “Жива картинка”

Мета: розвиток уяви, здатність чітко фіксувати в життєвих обставинах основне, а не другорядне.

Кожен з учасників, має у своєму розпорядженні декілька осіб, він повинен поставити з ними «живу картину», «стоп-кадр», розташувати людей так, щоб глядачі зрозуміли, яка подія відбувається або сталася. Це свого роду фотографія людей в якусь мить життя.

Картини можуть бути смішними й трагічними, головне, щоб інші учасники зрозуміли, що відбувається, наприклад: “щастя”, “сюрприз”, “нагорода”, “змагання” і т.ін.

Вправа “Нестандартне рішення”

Мета: навчитися мислити творчо і знаходити нестандартні рішення в неочікуваній ситуації.

Кожному з учасників групи психолог дає певний предмет, наприклад “іграшку” або “дзеркальце”. Завдання: за 5 хв. треба придумати якомога більше способів застосування цього предмета.

За 5 хв. Усі по черзі висловлюються і якщо є бажання, группа може доповнити список. Той, хто відповідає, виходить у центр кімнати.

Рефлексія: навіщо ми провели цю вправу? Чи часто ми бачимо таку розмаїтність можливостей у житті? З чим це пов’язано?

Вправа “Мінлива кімната”

Мета: розвиток уяви, підтримка приємної атмосфери.

Усі повільно хаотично рухаються по кімнаті.

Психолог каже: “Уявіть, що …”:

  1. Кімната наповнена жуйкою;
  2. Кімната жовтогаряча – і ви почуваєтеся наповненими енергією, щастям, легкими пухирцями;
  3. Йде дощ, усе сіре і похмуре і вам дуже сумно;
  4. По підлозі повзають неотруйні змії;
  5. З неба падають гроші;
  6. Прохолодний вечір, віє свіжий вітерець, сонечко заходить за обрій і ви мрієте про…

Учасники мають рухатися відповідно до почутої установки.

Рефлексія: Що ви відчуваєте? Щ обуло найприємніше? У що було легко повірити та уявити?

Вправа “Комплімент”

Психолог робить усім учасникам комплімент, згідно спільно проведеній роботі та пропонує кожному з учнів, доторкнувшись долонею до свого сусіда, зробити комплімент його особистісним рисам чи вчинкам.

Заняття 2

Мета: активувати тактильне сприйняття, уяву та мовлення; створити мотивацію на пізнання самих себе; уміння співпереживати, емпатію.
Ритуал вітання

Вихованці разом із психологом сідають у коло і, передаючи символ (м’яку іграшку або будь-яку іншу річ) одне одному, вітаються з усіма.

Вправа “Пташка”

Мета: зняти напруження, розвивати емпатію.

Діти разом із психологом утворюють коло.

Психолог пропонує уявити, що у кожного в долонях маленька пташка, яка дуже замерзла.

Діти бережно складають долоні так, щоб не задушити пташку. Зробити це потрібно декілька разів, не поспішаючи.

Потім – випрямити руки, розкриваючи долоні, немов підкидаючи пташку, «випустити» її зі словами : «Лети-лети, пташко!».

Вправа “Веселі склади”

Мета: розвивати фонематичний слух, увагу, словниковий запас.

Діти уважно слухають психолога, який говорить перший склад слова та кидає їм м’яч (випадковий вибір).

Той вихованець, який зловить м’яча, повинен продовжити слово, використавши той склад, що запропонував психолог.

Наприклад: “Ра…”, “Мі…”, “Ко…” (“радість”, “міраж”, “корова”) і т.ін.

Вправа “Артист чи мислитель”

Мета: самодіагностика особливостей особистості.

1) Переплетіть пальці рук (руки в замок). Якщо згори великий палець лівої руки (Л), у вас переважає емоційність, якщо правої (П) – аналітичний склад розуму.

2) Психолог: «Зробіть в аркуші паперу невеликий отвір і подивіться на нього на якийсь предмет .

Потім вкажіть кінчиком руки на якийсь дрібний віддалений предмет. По черзі заплющуйте очі. При закритті якого ока предмет сильно зміщується убік, те око і є ведучим.

Якщо ліве (Л), то за характером ви м’які і поступливі. Праве (П) – ваш характер твердий, наполегливий.

3) Психолог. Поза Наполеона – схрестіть руки на грудях. Лікоть якої руки згори? Якщо правої – ви схильні до простоти і добродушливості. Лівої – до кокетування.

4) Психолог. Аплодисменти. Яка рука згори? Якщо права, можна говорити про рішучість характеру. Якщо ліва, то ви схильні до коливань при ухваленні рішень.

Інтерпритація результатів

ПППП – консерватор, віддає перевагу загальноприйнятим формам поведінки. Характерна постійність, не любить конфліктувати, сперечатися, сваритися. «Мислитель».

ПППЛ – визначальна риса характеру – нерішучість. Слабкий тип нервової системи. Уміє бути відданим.

ППЛП – сильний, енергійний характер, артистизм. При спілкуванні з цією людиною не завадить рішучість і почуття гумору. Дуже контактний тип характеру.

ППЛЛ – характер достатньо рідкісний, близький до попереднього, але м’якший. Контактний, до нової обстановки звикає поволі. Деяка суперечливість між нерішучістю і твердістю.

ПЛПП – аналітичний склад розуму, основна риса – м’якість, обережність. Уникає конфліктів, терпимий і обачний, у стосунках воліє зберігати дистанцію.

ПЛПЛ – слабкий і найрідкісніший тип характеру. Його володарі піддаються різним впливам , часто беззахисні.

ПЛЛП – артистизм, непостійність, потяг до нових вражень. У спілкуванні сміливий, уміє уникати конфлікти і перемикатися на новий тип поведінки. Легко знаходить друзів, любить подорожувати.

ПЛЛЛ – Вирізняється незалежністю, непостійністю, аналітичним складом розуму. Здається м’яким, але коли доходить до справи – вимогливий і наполегливий.

ЛППП – найбільш поширений. Емоційний, легко контактує практично з усіма. Недосить наполегливий, схильний до чужого впливу. Легко пристосовується до різних умов життя, сходиться з людьми. Вдало вибирає друзів.

ЛППЛ – схожий на попередній, але ще менш наполегливий, м’який, наївний. Вимагає особливого, уважного і дбайливого ставлення до себе.

ЛПЛП – найпоширеніший і найсильніший тип характеру. Наполегливий, енергійний, неухильно йде до мети. Важко піддається переконанню, рідко і неохоче змінює свою точку зору. Нехтує чужою думкою.

ЛПЛЛ – характер сильний, ненав’язливий. Внутрішня агресивність прикривається зовнішньою м’якістю. Здатний до самоаналізу, до швидкої взаємодії, але взаємопорозуміння при цьому віфдстає. Тому друзів знаходить насилу.

ЛЛПП – властиві привітність, простота, деяка розкиданість інтересів, а також схильність до самоаналізу.

ЛЛПЛ = простодушність, м’якість, довірливість. Дуже рідкісний тип, серед чоловіків практично не трапляється.

ЛЛЛП – емоційність + рішучість – необдумані вчинки. Енергійний, часто ухвалює рішення поспіхом, і вони приносять значні ускладнення. Вам варто виробити у себе надійний “гальмівний механізм”.

ЛЛЛЛ – неконсервативний, художній тип характеру. Володіє здатністю по-новому поглянути на речі. Яскраво виражені емоційність, індивідуалізм і завзятість, іноді можлива замкнутість.

Схожі результати тестування різних людей говорять про сумісність цих осіб.

Фізкультхвилинка “Ванька-встанька”

Мета: формувати вміння діяти за інструкцією; розслаблення, зняття тривожності.

Психолог разом із учнями промовляє слова і виконує дії:

Раз – присіли, два – піднялися.
Руки вгору підняли.
Сіли, встали, сіли, встали
Ванькою-встанькою ніби стали,
А потім пустилися навскач,
Начебто мій пружний м'яч.

Вправа “Правда чи ні?”

Мета: розвивати увагу та уяву.

Психолог пропонує учням уважно прослухати речення і підняти руку, якщо текст відповідає дійсності, і сплеснути в долоні, якщо інформація надумана, нереальна.

Наприклад:

  1. Заєць постійно ображає вовка.
  2. Земля кругла.
  3. Ведмідь сидить на дереві.
  4. У чашці вариться борщ.
  5. Птахи літають в небі.
  6. Трактор оре землю.
  7. Сонце яскраве вночі.
  8. Кіт робить уроки.
  9. Дівчинка ловить мишей.
  10. Пінгвіни живуть на Північному Полюсі.
  11. Колобок з’їв лисичку.
  12. Карабас Барабас – негативний герой і т. ін.

Вправа “Клубочок”

Мета: розвиток взаєморозуміння і взаємоповаги; розуміння того, що як добро, так і зло передається від людини до людини.

Члени групи передають одне одному клубок ниток, супроводжуючи це висловлюваннями, які розпочинаються словами: “Я вдячний тобі за те…”. Коли клубок повернеться до того, хто розпочинав, членам групи треба натягнути нитку, усвідомивши цілісність колективу.

Всебічний гармонійний розвиток – наш ідеал. Ідеал і сімейного і суспільного виховання.

Але скільки треба наполегливої і кваліфікованої праці батьків та суспільства, щоб наші діти ввібрали все багатство інтелектуальної, моральної культурної спадщини, виробленої людством.

Виховувати – це значить творити людину!

Заняття 1

Психолог закладу Черненко Світлана Василівна систематично проводить корекційно-розвивальні заняття з вихованцями Яготинського будинку дитячої та юнацької творчості, головною метою яких є розкриття їх здібностей, навчання партнерського спілкування, сприяння об’єднанню дитячого колективу та підвищення рівня самооцінки.
Перші два заняття авторської програми “Я – особистість”

Мета: формування вміння працювати в групі і усвідомлювати свою належність до колективу; розвивати сенсомоторну координацію; сприяти розвитку творчих здібностей.

Вправа “Заява”

Мета: згуртування колективу, самовираження особистості.

Вихованцю необхідно заявити про себе.

Це може бути оголошення в газеті чи усна реклама.

Цікаво з’ясувати, що є основним: бажання допомогти комусь, отримати щось чи відчуття теперішнього.

Рефлексія: аналіз роботи, відзначення найкращих, зацікавлення тим, які труднощі довелося подолати учасникам у процесі виконання завдання.

Вправа “Чотири стихії”

Мета: розвивати уважність, пов’язану з координацією слухового апарату й рухового аналізатора

Учасники сідають колом.

Психолог домовляється з ними про те, що коли він каже слово “земля”, то всі повинні опустити руки вниз, якщо “вода” – витягнути руки уперед, “повітря” – підняти руки вгору, “вогонь” – здійснити обертання у ліктьових суглобах.

Той, хто помилився, – програв.

Вправа «Жива картинка»

Мета: розвиток уяви, здатність чітко фіксувати в життєвих обставинах основне, а не другорядне.

Кожен з учасників, має у своєму розпорядженні декілька осіб, він повинен поставити з ними “живу картину”, “стоп-кадр”, розташувати людей так, щоб глядачі зрозуміли, яка подія відбувається або сталася.

Це свого роду фотографія людей в якусь мить життя.

Картини можуть бути смішними й трагічними, головне, щоб інші учасники зрозуміли, що відбувається, наприклад: “щастя”, “сюрприз”, “нагорода”, “змагання” і т.ін.

Вправа “Нестандартне рішення”

Мета: навчитися мислити творчо і знаходити нестандартні рішення в неочікуваній ситуації.

Кожному з учасників групи психолог дає певний предмет, наприклад “іграшку” або “дзеркальце”.

Завдання: за 5 хв. треба придумати якомога більше способів застосування цього предмета.

За 5 хв. Усі по черзі висловлюються і якщо є бажання, группа може доповнити список.

Той, хто відповідає, виходить у центр кімнати.

Рефлексія: Навіщо ми провели цю вправу?

Чи часто ми бачимо таку розмаїтність можливостей у житті?

З чим це пов’язано?

Вправа “Мінлива кімната”

Мета: розвиток уяви, підтримка приємної атмосфери.

Усі повільно хаотично рухаються по кімнаті.

Психолог каже: «Уявіть, що …»:

  1. Кімната наповнена жуйкою,;
  2. Кімната жовтогаряча – і ви почуваєтеся наповненими енергією, щастям, легкими пухирцями;
  3. Йде дощ, усе сіре і похмуре і вам дуже сумно;
  4. По підлозі повзають неотруйні змії;
  5. З неба падають гроші;
  6. Прохолодний вечір, віє свіжий вітерець, сонечко заходить за обрій і ви мрієте про…

Учасники мають рухатися відповідно до почутої установки.

Рефлексія:

Що ви відчуваєте?

Що було найприємніше?

У що було легко повірити та уявити?

Вправа “Комплімент”

Психолог робить усім учасникам комплімент, згідно спільно проведеній роботі та пропонує кожному з учнів, доторкнувшись долонею до свого сусіда, зробити комплімент його особистісним рисам чи вчинкам.

Заняття 2

Мета: активувати тактильне сприйняття, уяву та мовлення; створити мотивацію на пізнання самих себе; уміння співпереживати, емпатію.
Ритуал вітання

Вихованці разом із психологом сідають у коло і, передаючи символ (м’яку іграшку або будь-яку іншу річ) одне одному, вітаються з усіма.

Вправа “Пташка”

Мета: зняти напруження, розвивати емпатію.

Діти разом із психологом утворюють коло.

Психолог пропонує уявити, що у кожного в долонях маленька пташка, яка дуже замерзла.

Діти бережно складають долоні так, щоб не задушити пташку.

Зробити це потрібно декілька разів, не поспішаючи.

Потім – випрямити руки, розкриваючи долоні, немов підкидаючи пташку, “випустити” її зі словами: “Лети-лети, пташко!”.

Вправа “Веселі склади”

Мета: розвивати фонематичний слух, увагу, словниковий запас.

Діти уважно слухають психолога, який говорить перший склад слова та кидає їм м’яч (випадковий вибір). Той вихованець, який зловить м’яча, повинен продовжити слово, використавши той склад, що запропонував психолог.

Наприклад: “Ра…”, “Мі…”, “Ко…” (“радість», “міраж”, “корова”) і т.ін.

Вправа “Артист чи мислитель”

Мета: самодіагностика особливостей особистості.

1) Переплетіть пальці рук (руки в замок). Якщо згори великий палець лівої руки (Л), у вас переважає емоційність, якщо правої (П) – аналітичний склад розуму.

2) Психолог: «Зробіть в аркуші паперу невеликий отвір і подивіться на нього на якийсь предмет.

Потім вкажіть кінчиком руки на якийсь дрібний віддалений предмет. По черзі заплющуйте очі. При закритті якого ока предмет сильно зміщується убік, те око і є ведучим.

Якщо ліве (Л), то за характером ви м’які і поступливі. Праве (П) – ваш характер твердий, наполегливий.

3) Психолог. Поза Наполеона – схрестіть руки на грудях. Лікоть якої руки згори? Якщо правої – ви схильні до простоти і добродушливості. Лівої – до кокетування.

4) Психолог. Аплодисменти. Яка рука згори? Якщо права, можна говорити про рішучість характеру. Якщо ліва, то ви схильні до коливань при ухваленні рішень.

Інтерпритація результатів

ПППП – консерватор, віддає перевагу загальноприйнятим формам поведінки. Характерна постійність, не любить конфліктувати, сперечатися, сваритися. «Мислитель».

ПППЛ – визначальна риса характеру – нерішучість. Слабкий тип нервової системи. Уміє бути відданим.

ППЛП – сильний, енергійний характер, артистизм. При спілкуванні з цією людиною не завадить рішучість і почуття гумору. Дуже контактний тип характеру.

ППЛЛ – характер достатньо рідкісний, близький до попереднього, але м’якший. Контактний, до нової обстановки звикає поволі. Деяка суперечливість між нерішучістю і твердістю.

ПЛПП – аналітичний склад розуму, основна риса – м’якість, обережність. Уникає конфліктів, терпимий і обачний, у стосунках воліє зберігати дистанцію.

ПЛПЛ – слабкий і найрідкісніший тип характеру. Його володарі піддаються різним впливам , часто беззахисні.

ПЛЛП – артистизм, непостійність, потяг до нових вражень. У спілкуванні сміливий, уміє уникати конфлікти і перемикатися на новий тип поведінки. Легко знаходить друзів, любить подорожувати.

ПЛЛЛ – Вирізняється незалежністю, непостійністю, аналітичним складом розуму. Здається м’яким, але коли доходить до справи – вимогливий і наполегливий.

ЛППП – найбільш поширений. Емоційний, легко контактує практично з усіма. Недосить наполегливий, схильний до чужого впливу. Легко пристосовується до різних умов життя, сходиться з людьми. Вдало вибирає друзів.

ЛППЛ – схожий на попередній, але ще менш наполегливий, м’який, наївний. Вимагає особливого, уважного і дбайливого ставлення до себе.

ЛПЛП – найпоширеніший і найсильніший тип характеру. Наполегливий, енергійний, неухильно йде до мети. Важко піддається переконанню, рідко і неохоче змінює свою точку зору. Нехтує чужою думкою.

ЛПЛЛ – характер сильний, ненав’язливий. Внутрішня агресивність прикривається зовнішньою м’якістю. Здатний до самоаналізу, до швидкої взаємодії, але взаємопорозуміння при цьому віфдстає. Тому друзів знаходить насилу.

ЛЛПП – властиві привітність, простота, деяка розкиданість інтересів, а також схильність до самоаналізу.

ЛЛПЛ = простодушність, м’якість, довірливість. Дуже рідкісний тип, серед чоловіків практично не трапляється.

ЛЛЛП – емоційність + рішучість – необдумані вчинки. Енергійний, часто ухвалює рішення поспіхом, і вони приносять значні ускладнення. Вам варто виробити у себе надійний «гальмівний механізм».

ЛЛЛЛ – неконсервативний, художній тип характеру. Володіє здатністю по-новому поглянути на речі. Яскраво виражені емоційність, індивідуалізм і завзятість, іноді можлива замкнутість.

Схожі результати тестування різних людей говорять про сумісність цих осіб.

Фізкультхвилинка “Ванька-встанька”

Мета: формувати вміння діяти за інструкцією; розслаблення, зняття тривожності.

Психолог разом із учнями промовляє слова і виконує дії:

Раз – присіли, два – піднялися.
Руки вгору підняли.
Сіли, встали, сіли, встали
Ванькою-встанькою ніби стали,
А потім пустилися навскач,
Начебто мій пружний м'яч.
Вправа «Правда чи ні?»
Мета: розвивати увагу та уяву.

Психолог пропонує учням уважно прослухати речення і підняти руку, якщо текст відповідає дійсності, і сплеснути в долоні, якщо інформація надумана, нереальна.

Наприклад:

1. Заєць постійно ображає вовка.
2. Земля кругла.
3. Ведмідь сидить на дереві.
4. У чашці вариться борщ.
5. Птахи літають в небі.
6. Трактор оре землю.
7. Сонце яскраве вночі.
8. Кіт робить уроки.
9. Дівчинка ловить мишей.
10. Пінгвіни живуть на Північному Полюсі.
11. Колобок з’їв лисичку.
12. Карабас Барабас – негативний герой і т. ін.

Вправа “Клубочок”

Мета: розвиток взаєморозуміння і взаємоповаги; розуміння того, що як добро, так і зло передається від людини до людини.

Члени групи передають одне одному клубок ниток, супроводжуючи це висловлюваннями, які розпочинаються словами : “Я вдячний тобі за те…”.

Коли клубок повернеться до того, хто розпочинав, членам групи треба натягнути нитку, усвідомивши цілісність колективу.

Всебічний гармонійний розвиток – наш ідеал. Ідеал і сімейного і суспільного виховання.

Але скільки треба наполегливої і кваліфікованої праці батьків та суспільства, щоб наші діти ввібрали все багатство інтелектуальної, моральної культурної спадщини, виробленої людством.

Виховувати – це значить творити людину!

Арт-терапія, як засіб самовираження почуттів

Терапія мистецтвом виникла в 30-ті роки ХХ сторіччя на теоретичній основі психоаналізу.

Відповідно до психоаналітичної теорії, художня творчість являє собою один із видів сублімації, коли фантазії людини, її внутрішнє “Я” можуть бути виражені у візуальній формі за допопогою спонтанного малювання, ліплення та інших видів образотворчої діяльності.

З 1990 року і донині арт-терапія активно використовується в навчальних і соціальних закладах. Крім величезної кількості практичних напрацювань, арт-терапія має серйозну методологічну базу.

Основний арт-терапевтичний принцип такий: «На Землі немає жодної людини , яка не була б талановитою хоча б у чомусь».
Тому, і у своїй практиці я намагаюся якомога більше використовувати даний метод корекції та розвитку поведінки в дитячо – юнацькому віці.

Заняття з елементами тренінгу “Урок ввічливості”

Психолог закладу Найденко Світлана Василівна проводить заняття з елементами тренінгу “Урок ввічливості” із вихованцями гуртка «Виготовлення сувенірів».

Робота була розпочата із психологічних вправ на зближення колективу.

Діти віталися і говорили приємні слова один одному, висловлювали позитивні думки про колектив, пригадували, коли вперше зустрілися, вчилися спілкуватися.

Особливо сподобалися вихованцям вправи “Пташка” та “Слова ввічливості”, де кожен мав змогу продемонструвати рівень своєї вихованості і здатності прийти на допомогу один одному.

Методика “Емоції, настрої, стани, почуття”

Мета: для саморозвитку та розвитку “емоційного інтелекту”, пропоную всім бажаючим (вихованцям,батькам, керівникам гуртків та ін.), долучитися до циклу занять з метафоричними картками. Коментарі або запитання можете залишати нижче. Проте, головною метою все ж таки є – САМОАНАЛІЗ!!! Перед вами картки з зображеннями.

Подумайте:

  • Що відчувають люди зображені на картках?
  • Яка ситуація могла призвести до такого стану, емоції?
  • Як розвиватимуться події в майбутньому для кожного з них?
  • Оберіть картку, яка найбільше відповідає вашому теперішньому емоційному стану.
  • Що б ви хотіли змінити?
  • Яку б картку ви б обрали в майбутньому?
  • Що ви здатні змінити чи зробити для змін у власному емоційному стані та в житті вцілому?

Примітка: проаналізувавши власні бачення, переконання, сприйняття, головне щоб кожен сприймав себе таким, яким є насправді, а не “ховався” за емоціями інших.

Сприймайте себе такими, якими ви є 🙂

Кквітка, якою я могла б стати

Арт-терапевтична техніка

Мета техніки: самопізнання, пошук напрямків розвитку, зовнішніх і внутрішніх ресурсів.

Матеріали: олівці або фарби, кілька аркушів паперу А4

Інструкція: у кожного з нас є різні соціальні ролі, різні риси характеру, ми різні з різними людьми.

Якби у Вас був шанс зробити своє життя ще кращим і цікавішим ніж зараз, якими ви могли б стати? Намалюйте себе в образі квітки. Уявіть, якою квіткою ви могли б стати? Якщо є бажання, можна намалювати кілька образів, кожен на окремому аркуші. Коли робота буде завершена, дайте відповіді на наступні запитання.

Наступні питання допоможуть Вам краще пізнати образи, які ви намалювали.

1. Назвіть вашу квітку.
2. Розкажіть, яким повинен бути світ навколо, умови, щоб ця квітка виросла і розцвіла.
3. Як довго росте ця квітка.
4. Як часто вона цвіте.
5. Є хтось, хто піклується про цю квітку?
6. Чи подобається цій квітці рости окремо від усіх або їй хочеться бути частиною чогось більшого?
7. Які головні опори, ресурси є у цієї квітки?
8. Які перешкоди подолала квітка, щоб вирости?
9. Що вам найбільше подобається в цій квітці?


Використання методики арт-терапії на заняттях з вихованцями БДЮТ

Практичний психолог: Світлана Найденко

Чи була ця стаття корисною?

Схожі статті

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *